torsdag 17 mars 2011

Pessoa Hoppsadlar 2011
Sadelprovare?? En trevlig dam kom ut till mig i stallet och kollade mina sadlar.. hum... De var lite trånga och Jeriko min häst behöver ha en annan typ av model.. Så nu var båda mina sadlar till salu och den ena blev snabbt såld så jag köpte en Pessoa Don neco, rek av sadelprovaren. denna sadel provade jag och den kändes bra men senare sa min sadelprovare att den var sne och felaktigt järn i?? Jag åkte till västerås för att lämna tillbaks sadeln och då fick jag mina pengar tillbaks. Nu blir det istället en ny och något billigare MEN Bättre sadel.. Kalvskinn är kanon fint men engelskt läder är tåligare... Ska bli spännande att provrida den nya GenX Elite Hoppsadel...   :)

Rodrigo Gen-X Elite
Nytt för 2011 är att Rodrigo Pessoa skapade Gen-X serien för att ge tävlingryttare en bra sadel till rimlig pris


Den nya generationen från Pessoa, med smalare midja och något djupare säte jämfört med andra close contact sadlar vilket gör att att ryttaren kommer närmare hästen. Sadeln är tillverkad i ett engelskt inoljat grippigt läder som gör att du sitter stadigt i sadeln. Självklart med den patenterade kolfiberbommen och utbytbara koppjärn, AMS stoppning.

Funktioner:

• Extra mjuk Pre Oljad läder
• Distinkt häftning
• Flexibel, lätt, kolfiber sadel träd med 20 års garanti.
• Pessoa koppjärn X-Change ®-systemet med lätt trädstorlek justering från smala till extra breda.
• AMS ® Panel System

Färg: Svart, Oakbark, Dark havanna
Storlek: 16, 16½", 17", 17½", 18

Pris: 15.800:-


Pessoa Don Neco



En sadel som är designad för att ge ryttaren extrem hög komfort. Med ett djupare säte som inte bara passar för hoppning utan för all slags ridning. AMS

Färg Svart
Bom levereras med MW x-change system
Sits 16,5" 17" 17,5" (18" beställningsvara)

Pris 21,900:-

Att köpa sadel som passar häst och ryttaren är inte det lättaste.. Men det är Dock så viktigt att ha rätt utrustning på sin häst!!!
Ha det så gott!!




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar