torsdag 12 november 2009

Mitt liv med hästar


LITE OM MIG:
Jag heter Catherine och är nu 27 år gammal eller ung, avgör själv!? Hihi, åren går fort.
I stallet kallas jag Cattis. Jag bor med min familj som består av min stöttande sambo och min underbara son på 2 ½ år och jag har min häst här i Norrköping.
Jag är mycket lycklig lottad som har en så stöttande familj. Det går åt när man har ett brinnande Häst Intresse! Mina föräldrar har alltid stöttat mig med hästarna dvs att köra till och från stallet i vått och tort i alla dessa år när man var liten, alla Ridlektioner, utrustning, Egen häst och allt vad det innebär. Utan de hade jag inte varit där jag är idag och jag hade troligtvis inte hållit på med hästar.
Häst är inte bara en hobby utan också ett sätt att leva!!! Ni som delar mitt intresse, ni vet detta. Eller ni som har en hästbiten Dotter/son...eller sambo,fru eller man.. Ja ni förstår, alla timmar varje dag som man lägger ner i stallet och det är inte heller är den billigaste sporten, om man säger så.

Jag har umgåts med hästar sen jag var liten och dessa underbara stora djur har alltid fascinerat mig. Jag börja på ridskola, sen fick jag min första ponny, sen en egyptisk Arab och ett tillsist hoppstammat halvblod. Fick tuvär ta bort henne år 2000, saknad än idag! Ville inte köpa en ny häst utan Red in & till andras hästar. Men sen efter flera år så Köpte jag en egen unghäst igen som jag utbilda, red in och Träna & Tävla i hoppning, han såldes till en underbar familj i Kungsör.  Lycka till!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar